Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Zprovoznění tempomatu

Zprovoznění tempomatu 9 roků 2 měsíců ago #41602

  • Šimek
  • Avatar uživatele Šimek
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Příspěvky: 8
  • Karma: 0
Ahoj, rád bych touto cestou oslovil technické experty na New Beetle. Rád bych totiž do svého vozítka (rok výroby 1999, motor 2.0l benzín, kód motoru AQY, plyn ovládaný lankem) doplnil funkci tempomatu. Na první pohled je to možná kravina, ale po dálnici jezdím fakt hodně, tak by se mohl hodit. Občas jednoho už nebaví stát na plynu. :cheer:

V jednom VW servisu v Brně mi sdělili, že toto nelze řešit jinak než montáží mechanického tempomatu. Nicméně v dokumentaci k řídicí jednotce Motronic 5.9.2 jsem našel zmínku o tom, že tuto funkci zvládá. Navíc dle schématu zapojení pro daný brouka by už mělo být nachystané vše potřebné, takže by mohlo stačit jen koupit páčku a provést aktivaci přes VAG. Pak si ještě říkám, jestli nebude nutné namontovat jinou škrtící klapku, např. něco takového:

www.teilesuche24.de/vdo/drosselklappenst...07z?c=102339&at=7997

nebo

www.autodilyhh.cz/klapka-skrtici-octavia...k-aqk-aeg-06a133066e

Co jsem zkoušel pátrat na webu, tak snad existují dvě verze těch škrtících klapek, kdy pouze jednu z nich lze využít pro provoz s tepomatem. V dokumentaci k té řídicí jednotce jsem taky narazil na zmínku o tom, že servo na škrtící klapce má provozní parametry vhodné pro funkci tempomatu. Ale zřejmě se toto tvrzení bude týkat pouze jednoho z těch dvou typů škrtících klapek.

Takže pokud se v tomto někdo vyzná, rád bych jej požádal o radu či názor. No přinejhorším pořídím ten mechanický tempomat, ale raději bych šel tou méně náročnější cestou (jestli je to technicky vůbec realizovatelné). Každopádně předem díky za jakýkoliv názor či radu.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zprovoznění tempomatu 7 roků 8 měsíců ago #42539

  • mato-656
  • Avatar uživatele mato-656
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Příspěvky: 3
  • Karma: 0
ahoj... ako si to prosim ta nakoniec doriesil ? pretoze tiez mam New Beetla 1999 2.0i AQY a chcel by som domontovat tempomat... a nie som si isty ci len packa alebo co vsetko k tomu potrebuje... v autorizovanom servise ma okamzite zrusili ze k tomu autu to nie je mozne domontovat... dakujem
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zprovoznění tempomatu 7 roků 8 měsíců ago #42543

  • Šimek
  • Avatar uživatele Šimek
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Příspěvky: 8
  • Karma: 0
Ahoj, když jsem tohle řešil v roce 2011 hned po koupi brouka, tak už měli v servisu ovládací páčku tempomatu namontovanou. bohužel však dodatečně zjistili, asi ze schématu zapojení elektroniky, že by v mém broukovi tempomat nefungoval. Následně mi teda páčku zase odmontovali. :-)

Když by se však upravilo propojení mezi škrtící klapkou (nainstaloval se její vhodný typ, viz odkazy v původní zprávě) a řídicí jednotkou, tak by tempomat fungovat mohl, poněvadž vše potřebné (např. spínače za brzdovým a spojkovým pedálem, drát s nformací o rychlosti auta) je v autě k dispozici.

No je pravdou, že jsem zatím přes VAG nezkoumal, zda je možné funkci tempomatu u mojí řídicí jednotky zapnout. Co jsem ale pátral po webu, tak řídicí jednotka s podporou funkce tempomatu má jiné typové číslo než ta v mém broukovi. Možná je to ale dáno pouze upraveným rozložením signálů v propojovacím konektoru. Na druhou stranu ale může mít tato verze řídicí jednotky i třeba jiný firmware, to bohužel netuším.

Jestliže nebude možné funkci tempomatu dodatečně aktivovat, tak by samozřejmě řešením této situace byla montáž tzv. mechanického tempomatu - někam do motorového prostoru namontuješ servo, co ti tahá za lanko vedoucí od pedálu ke škrtící klapce, do palubky pak vrzneš řídicí modul a na sloupek volantu se dá páčka. Takováto varianta se dá běžně koupit, ale sám s ní nemám zkušenost. Nejpíš to bude fungovat hezky a navíc se člověk obejde bez výraznějších zásahů do kabeláže/řídicí jednotky motoru.

Jestli budeš na srazu 10. května v Habrovanech, tak se o tom můžem ještě pobavit. Mimochodem, máš elektronický plynový pedál nebo klasický s tím lankem?
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zprovoznění tempomatu 7 roků 6 měsíců ago #42577

  • mato-656
  • Avatar uživatele mato-656
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Příspěvky: 3
  • Karma: 0
nazdar... no mne sa v servise ani neunuvali montovat packu rovno mi povedali ze to nejde pre tento typ auta... lenze menit skrtiacu klapku riadiacu jednotku kabelaz a packu to by uz bolo az prilis drahe :) o tych mechanickych tempomatoch som pocul aj dost cital ale v dielni co to montuju mi povedali 500 eur co je dost :) ten plynovy pedal som skumal aj cital na nete ze najlahsie je to zistit ci mam na pristrojovke EPC... a to nemam.... takze mam klasicky mechanicky s lankom... na zraze som nebol lebo to mam velmi daleko :)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zprovoznění tempomatu 7 roků 6 měsíců ago #42578

  • Šimek
  • Avatar uživatele Šimek
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Příspěvky: 8
  • Karma: 0
Ahoj,

Zprovoznění tempomatu by sice bylo fajn a při delších jízdách po dálnici může přinést jistý komfort navíc, ale nejspíš se na tohle kvůli ceně už vykašlu. Úprava kabeláže by nebyl až takový problém, alespoň pokud mohu soudit dle schématu zapojení pro elektroinstalaci kolem motoru AQY. Výměna škrtící klapky je více méně jasná. Funkce tempomatu jde pochopitelně pak zapnout přes nějaký ten VAG káblík. Když jsem ale trochu pátral, tak údajně by dle výrobního čísla řídicí jednotky motoru tempomat v mém případě neměl jít zapnout a musel bych ji tím pádem vyměnit. Takže asi to fakt nemá kvůli vysokým nákladům cenu.

Jinak těch dodatečně montovaných tempomatů je i v případě plynového pedálu s lankem několik typů - buď může využívat nějaký vhodný zdroj podtlaku (vakua) v motorovém prostoru a nebo za lanko tahá nějaký servomotůrek. Osobně jsem třeba viděl namontovanou tuto variantu: www.alarmshop.sk/zakladne-sety-tempomato...ap-500-tempomat.html. Možná trošku mimo téma tohoto vlákna - z které části Slovenska jsi?

Měj se,

Vašek
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zprovoznění tempomatu 7 roků 6 měsíců ago #42580

  • mato-656
  • Avatar uživatele mato-656
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Příspěvky: 3
  • Karma: 0
No to mas pravdu ze tie naklady su az prilis vysoke ale zaujimalo by ma preco teda predavaju aj original packy a konktretne pre typ AQY ked by sme s tym aj tak mali kopu roboty naviac... tie neoriginalne som tiez rozmyslal ale este potrebujes dielnu kde ti to spravia a tiez to bude dost do penazi.... ja som NR kraj :)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zprovoznění tempomatu 5 roků 10 měsíců ago #42787

  • eduscho
  • Avatar uživatele eduscho
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Příspěvky: 4
  • Karma: 0
Ahoj, rád by som poprosil o radu a vidím, že podobná téma už existuje, tak to sem pridám. Uvažujem o tempomate na môjho chrobáka, ale po mnohom pátraní na nete som toho veľa nevypátral. Mám motor 1.6 75kw typ BFS, škrtiaca klapka by mala byť elektronická a predpokladám, že plyn tiež.
Máte niekto skúsenosti s montážou tempomatu pre tento motor? poprípade viete poradiť niekoho, kto to robí?
Ďakujem B)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.264 sekund