Nárazové testy

Posted in New Beetle

euro-cnap-logo

Euro NCAP poskytuje motoristům realistické a nezávislé hodnocení bezpečnosti některých z nejpopulárnějších vozů prodaných v Evropě. Toto jsou jejich výsledky testů automobilu Volkswagen New Beetle (2000).

bugcrashToto auto má pevnou, stabilní strukturu, která poskytuje dobrou všestrannou ochranu jeho posádky. Deformační zóna byla působivá a vynesla automobilu vysoké skóre. I když se otevřely dveře při boční nárazové zkoušce, nemělo by se to pravděpodobně stát při reálné nehodě, protože testovací bariéra zachytila a zmáčkla kliku dveří, proto odskočily. Pásy umístěné v zadní části vozu by mohly mít lepší podporu pro dětské zádržné systémy. Ale nebyl tam žádný štítek vysvětlující jejich použití, takže nebyly použity tímto způsobem v testu. A konečně, ochrana poskytovaná pro chodce je velmi špatná a nezískala žádné body.

 

 

 

Čelní náraz

Vůz má dva čelní airbagy a napínací pásy s dotažením. Dokonce tak, že řidič a spolujezdec je vystaven poměrně vysokému zatížení hrudníku. VW vynaložil velké úsilí do ochrany kolen a nohou předních cestujících. Pod volantem jsou kompozitní ocelové desky s pěnovým polstrováním. 

 

Při bočním nárazu

Boční airbag na straně nárazu pracoval dobře, podporuje bok sedadla a hrudník řidiče. Dětského zádržného systémuNebylo uvedeno jasné varování v autě před rizikem úmrtí, pokud jsou dětské sedačky použity na předním sedadle spolujezdce. VW musí brát toto riziko vážně a poskytnout trvalé varování v autě. 

 

Ochrana chodců

Ochrana kapoty byla rozumná, ale ochrana vrchní a spodní části nohy nezaznamenala žádné body.

 

Historie modelu a bezpečnostní výbava

New Beetle byl vypuštěn v Evropě během listopadu '98. Standardní bezpečnostní prvky zahrnují pro řidiče a spolujezdce čelní a boční airbagy, přední napínací pásy s dotažením, ABS, elektronický stabilizační program (ESP), ISOFIX ukotvení a posilovače řízení.

 

Výsledky

Hodnocení dané NB Euro NCAP byly Celkově: 76% a 39% za ochranu chodců.

 

 

Technická data

Posted in New Beetle

Volkswagen New Beetle

Třídveřový čtyřmístný kompaktní hatchback
V prodeji od: 1998
Třída: kompakty
Karoserie: hatchback 3dv.
 

Typ                         1,4 1,61,8 T2,01,9 TDI
Objem válců [cm3] 1390  1595  1781  1984  1896
Druh motoru zážehový zážehový zážehový zážehový př. vznět
Válců/ventilů 4/4 4/2 4/5 4/2 4/2
Max. výkon [kW]/ot 55/5000 75/5600 110/5800 85/5200 74/4000
Max. toč. m. [Nm]/ot 126/3300 148/3800 220/2000 170/2400 240/1800
Poháněná kola přední přední přední přední přední
Max. rychlost [km/h] 161 179 203 185 178
Zrychlení 0–100 km/h [s] 14.6 11.6 9.1 10.9 11.9
Spotřeba – město [l] 9.4 11.2 11.2 11.8 6.8
Spotřeba – mimo město [l] 5.8 6.4 6.8 6.9 4.4
Spotřeba – kombinovaná [l] 7.1 8.2 8.2 8.7 5.3
 


Konstrukce:

01-konstrukce

Rozměry:

Karoserie (DxŠxV): 4081×1734×1498

Zavazadlový prostor: 209/527

01-rozmery1

01-rozmery2

Všeobecně o New Beetle

Posted in New Beetle

Přestože je New Beetle považován za nástupce stařičkého Brouka, nemá s ním kromě názvu a stylu příliš společného. Jde vlastně o modifikaci VW Golf IV. Obě vozidla mají stejný podvozek, hodně podobných vnitřních prvků a jsou vybaveny stejným typem motorů. Na to, že jde o stylové autíčko, je výběr pod kapotou New Beetlu víc než úctihodný. Zahrnuje zážehové benzínové motory od objemu 1,4 ; 1,6 ; 1.8 T ; 1.8 5V; 2.0 ; 2.3 V5 ; 3.2 RSI a výkonové verze naftových agregátů 1,9 TDI. Doporučit se dají všechny, protože jde o osvědčené motory koncernu Volkswagen.Většina New Beetlů, co se v ČR prodává, má ale dvoulitrové benzínové motory o výkonu slušných 85kW. Spotřeba paliva je ale vysoká. Doporučit se dá pro ty, kteří chtějí Brouka s ohromným výkonem 1.8 Turbo 110kW, přičemž spotřeba bude nižší jak u 2.0 litru. A pro ty co mají auto na každodenní ježdění 1,9 TDI, kde výkon začíná na 66kW. Obdobně jako u vozu Golf IV má New Beetle motor umístěný vepředu s náhonem na přední kola. Jeho předchůdce měl náhon na zadní kola a motor umístěný v zadní části vozidla. Kromě několika desítek let mezi zahájením výroby a dramatických technických rozdílů, se však nový Brouk od starého liší ještě v jednom důležitém aspektu. Zatímco původní Brouk, navrhovaný ještě dr. Ferdinandem Porsche, měl být a také od začátku byl především „autem pro každého“, tedy prostředkem masové individuální dopravy, New Beetle je spíše vozem vyhraněného životního stylu. Proto jsou majitelé New Beetlu lidé, kteří chtějí něco zvláštního a navýsost individuálního, než jiní motoristé hledající jen běžný menší vůz.

1-2005-volkswagen-new-beetle-convertible-and-coupe

New Beetle je vůz, který má charakter. A to dává najevo už na první pohled. Základem designu, který byl vyprojektován ve filiálce VW v Kalifornii, je tvar kruhu. Původně šlo jen o studii. Ta však měla na autosalonech obrovský úspěch, proto se poměrně rychle, konkrétně v roce 1998, dostala do sériové výroby a z výrobního závodu v Mexiku putovaly tisíce vozů jak na americký trh, tak i po celém světě. Jde o zakulacený, ničím neprovokující tvar tohoto na první pohled veselého automobilu. Právě harmonické zaoblené tvary dělají New Beetle takovým, jakým je – od střechy ve tvaru oblouku až po daleko dopředu protažené čelní sklo, přes přední kapotu a blatníky až po záď hluboce staženou dolů. Dlouhý rozvor a široký rozchod kol signalizují sílu. Díky designu přední části vozu vzniká dojem, jako by se vůz na silnicích usmíval.

 

2-2005-volkswagen-new-beetle-coupe-and-convertible

 

Silné stránky verze High Line:

New Beetle má výrazně nadčasový design. Komu se zalíbil vnější vzhled modelu New Beetle, tomu se bude líbit i jeho vnitřní interiér. Čisté tvary designu zde nalezly své další důsledné pokračování. Obslužné prvky jsou přehledně uspořádané a umístěné tak, aby byly snadno dosažitelné. A pak je tu ještě malá váza s květinou, která vnáší do celé té modernosti kousek nostalgie.
V interiéru je dobře umístěná palubní deska, která se podobá původnímu modelu brouk. Do malého kruhového prostoru jsou umístěné všechny důležité informace v podobě kontrolek a budíků.
Dále v interiéru nalezneme před spolujezdcem krom jednoho ze 4 airbagů také madlo na držení. A k čemu tohle slouží? Jak už bylo řečeno, jde o hravé auto. Navíc s kvalitním sportovním podvozkem a všemi možnými bezpečnostními prvky. Auto má skvělou stabilizaci, proto s ním můžete bez problému projíždět prudce zatáčky, nebo při pomalé jízdě kličkovat a prostě se bavit. Má i lépe uzpůsobené řízení, proto se s ním dá prudčeji zatáčet. Navíc má velmi silné čtyři kotoučové brzdy.
K bezpečnosti na silnicích patří ESP, EDS, ASR – za těmito zkratkami se skrývají inteligentní systémy, které Vás aktivně podpoří v nebezpečných situacích. Úkolem elektronického stabilizačního programu ESP je udržet Váš vůz cíleným zásahem do brzdného systému a managementu motoru co nejvíce v jeho jízdní dráze. Elektronická uzávěrka diferenciálu EDS a regulace prokluzu ASR zajišťují optimalizaci trakce – například při rozjíždění na kluzkém podkladu.
Přední sedadla jsou výškové nastavitelná, sportovního typu a velmi pohodlná. Aby se ulehčilo nastupování dozadu, tak se přední sedadla posunou vpřed při sklopení opěradel. Nastavitelný je i volant a to ve dvou osách. Dále jsou uvnitř ovládací prvky pro elektrické vyhřívané venkovní zrcátka, nastavení světlometů, intenzity podsvícení interiéru, otevírání zadní nádrže a zavazadlového prostoru, ovládání manuální klimatizace a další. V horní části nalezneme digitální hodiny a venkovní teploměr.
Automobil má v přední části interiéru velký prostor. Pro dvě osoby jde o opravdu luxusní automobil. Ve předu je tolik místa, že se opravdu cítíte svobodně.

 

3-2005-volkswagen-new-beetle-convertible

 

Slabé stránky verze High Line:

Velká prázdná plocha pod čelním sklem. Tím je přední sklo poměrně hodně zasunuté vpřed a auto má kratší kapotu. Tohle se nedá brát jako potíž. Jde jen o zvyk. Spíš nováčkům to bude ze začátku možná vadit.
Menší pohodlí na zadních sedačkách. Zadní sklo je díky zachování oválného tvaru uvnitř docela nízko u opěradel. Díky tomu není zadní prostor určený pro nikoho vysokého. Narozdíl od předních sedadel, kde máte nad hlavou spoustu místa. Zadní část je určená pro dvě osoby na krátkou trasu.
Široké oválné blatníky působí skvělým dojmem. Jenže musíte dávat pozor na to, aby jste si je také někde neodřeli. Vylézají ven z automobilu, což u většiny jiných aut nebývá zvykem. Ale za to jsou z plastu, tak nehrozí jejich koroze a i cena za nové je příznivá.

 

4-2009-volkswagen-new-beetle-interior

 

Závěr:

Je třeba brát v potaz, že New Beetle je sázka na city a smysly. Je autem rozšiřujícím horizont vnímavosti. Beetle je autem umělců, milenců, studentů a lidí, co žijí osobitým stylem, chtějí vybřednout ze šedi, lidí, co jezdí rádi na výlety a užívají léta. Není vozem pro vícečlennou rodinu ani přílišné konzervativce.

 

5-2009-volkswagen-new-beetle-front-seats

 

Výbava:
  • Manuální klimatizace ( plně automatizovaná jednotka se do Beetla nehodí a i její výskyt je řídký )
  • El. ovládaná přední okna a zrcátka ( u některých modelů z roku 1998 se vyskytuje jen manuál )
  • Autorádio s kazetovým přehrávačem a přípravou na CD měnič.
  • Centrální zamykání na klíč
  • Palubní počítač
  • Imobilizér
  • Ukazatel venkovní teploty a hodiny
  • Otáčkoměr
  • ESP, ABS a ASR
  • 4 x airbag
  • Zásuvka na mobilní telefon
  • Výškově nastavitelná přední sedadla
  • Výškově a podélně nastavitelný volant
  • Vyjímatelná vázička z průhledného plastu by u volantu neměla rozhodně chybět !

 

Rozšířená výbava zpravidla navíc obsahuje:
  • Rádio s CD přehrávačem nebo měničem
  • Dálkově ovládané centrální zamykání
  • Alarm
  • Zimní paket: vyhřívaná zpětná zrcátka a vyhřívané sedáky
  • Mlhovky
  • Automatické spuštění výstražného světla při intenzivním nouzovém brždění
  • Příprava pro tažné zařízení
  • Střední loketní opěrka vpředu s odkládací přihrádkou
  • El. ovládané prosklené posuvné/výklopné střešní okno
  • Zadní výsuvný spoiler u verze s motorem 1.8T

 

Plusy:
  • Skvělý a nadčasový design, který dokáže zaujmout
  • Vynikající dílenské zpracování
  • Snadná ovladatelnost
  • Stabilní jízda
  • Šikovné a milé vychytávky zejména v interiéru
  • Perfektní motory
  • Vhodný pro mladé lidi a páry
  • Skvělý na letní výlety

 

Mínusy:

 

  • Nízká užitná hodnota
  • Stísněný prostor na zadních sedadlech
  • Malý objem zavazadlového prostoru ( ale nebojte, týdenní nákup odvezete a standardní golfky taky sveze )
  • Naprosto nevhodný pro chataře a lidi, kteří pořád něco stěhují
  • Nevhodný pro rodiny s malými dětmi
  • Nízký podvozek, který je ještě snížený spodním plastovým krytem motoru, na polní cesty zcela zapomeňte
  • Neustále žíznivé benzínové motory, zejména verze 2.0 nenechá vaši peněženku v klidu
  • Nevhodný na zimní pojezdy
  • Horší odhad vzdáleností při parkování a couvání, i přes skutečnost, že sedadla jsou výškově nastavitelná
  • Vyšší ceny ojetin